Novice

Jesenska številka Pikapolonice že v prodaji!

Jesenska izdaja revija za otroke Pikapolonica je že na voljo v samopostrežnih trgovinah in pri prodajalcih časopisov.

Vse novice

Aktualno

Poporodna vadba za mamice z dojenčki na domu

Marsikateri novopečeni mamici je prve tedne in mesece po porodu upravičeno težko najti v natrpanem urniku, ki ga narekuje novorojenček, čas zase. Predvsem pa čas za redno telesno aktivnost, ki je ena najpomembnejših za regeneracijo telesa. Zato je diplomirana športna trenerka Tjaša Ferkov Babnik kot ena prvih v Sloveniji začela pred desetletjem s poporodno vadbo za mamice in dojenčke na domu.

1_dsc03883.JPG

Kako so videti treningi na domu?
»Ob prvem srečanju se z mamico pogovorim o njeni nosečnosti in porodu, o siceršnji fizični aktivnosti in njenih željah glede oblikovanja telesa. Glede na to zasnujem vadbo, ki traja od 40 do 60 minut. Ker mamici ni treba od doma, ne porabi časa za urejanje, nima skrbi z varstvom otroka in s tem, ali bo ta buden ali ne.

        Težavnost vaj se glede na pripravljenost mamice stopnjuje.

Dojenček je po potrebi v mojem naročju ali pa ga celo vključiva v vaje. Ni se še zgodilo, da ob tem ne bi tudi on užival! Vaje izvajava tudi z elastiko, žogico in lažjimi utežmi, poudarek pa dajem tistim, ki krepijo mišice medeničnega dna in trebušne mišice. Težavnost vaj se glede na pripravljenost mamice stopnjuje. Na koncu narediva tudi vaje za sprostitev in se pogovoriva o občutkih med vadbo. Po redni mesečni vadbi dva- do trikrat tedensko so mamice bolj samozavestne, nimajo težav z bolečinami v križu in imajo več energije, tudi če so noči včasih neprespane,« pojasni Tjaša, ki je tudi sama mamica mamica Zoji in Eli in prenaša tudi lastno pozitivno izkušnjo z veliko gibanja med obema nosečnostma in po porodih, na druge mamice.

           Ni se še zgodilo, da ob vadbi ne bi užival tudi dojenček! 

»Sama sebi sem bila 'poskusni zajček' pri izvajanju vaj po porodu in opazovanju telesa ob tem. Ker sem bila navdušena nad rezultati, sem se odločila to znanje in izkušnje predati naprej,« pove energična Tjaša, ki je diplomirala iz telesne vadbe prvih šest tednov po porodu, med študijem pa je dvakrat rodila.

2dsc_1402.jpg

3dsc03343_2.JPG

Kaj pa poleg gibanja še priporoča mladim mamicam za odlično psihofizično počutje po takšnem »potresu«, kot je za organizem porod otroka?
»Naj bo mamica čimbolj umirjena– tako se bo vse vedno bolje izteklo. Naj bo čuječa in zavestno prisotna v vsakem lepem trenutku, ker čas otrokovega odraščanja kar spolzi skozi prste. Naj si brez krivde vzame čas zase.

Odsvetujem branje forumov in priporočam uporabo telefona izključno za fotografiranje otročka. Naj mamica spi, ko spi dojenček in naj se zdravo in raznoliko prehranjuje, da bo imela dobro mleko,« priporoča Tjaša, ki ni zagovornica diet in prehranskih dopolnil, nagovarja pa mamice k načrtovanju obrokov.

4dsc03406_2.JPG5_dsc03643.JPG

Poleg individualne vadbe z mamicami in dojenčki Tjaša Ferkov Babnik v toplejšem delu leta izvaja tudi »Vozičkanje«, ki združuje sprehod z otrokom v vozičku s primernimi vajami za regeneracijo mlade mamice, »Vadbo zate«, kot je poimenovala vadbo z mamicami, združeno z varstvom njihovih otrok in gibalno-ustvarjalne urice »Ti in jaz«, ki so namenjene staršem in otrokom med drugim in osmim letom.

»Ko se rodi dojenček, se seveda vse vrti okoli njega. Kljub temu naj mamice ne pozabijo, da je dojenček prišel v njihov svet in ne obratno. On naj bo torej tisti, ki se prilagodi načinu življenja mamice. Ker samo, če je mamica srečna in zadovoljna, je tudi dojenček,« zaključi Tjaša.

Nina Orel

Več informacij in prijava na www.aktivnizmano.si

Preberite si še

Teme

Komentiraj

Za pisanje komentarjev morate biti prijavljeni.

Če ste nov uporabnik se lahko registrirate tukaj.
Loading ...
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.