Novice

Odprli prenovljen, bolj funkcionalni neonatalni oddelek

Prenovljen je Klinični oddelek za neonatologijo Pediatrične klinike UKC Ljubljana, kjer letno sprejmejo 700 novorojenčkov iz vse Slovenije. 

Vse novice

Aktualno

Dvignite si odpornost s hrano!

Za nosečnico in plod je pomemben močan imunski sistem, da ostane odporna na infekcijske bolezni, ki se pričnejo širiti med ljudmi v letnih časih, ko se več zadržujemo v prostorih. Najlaže si ga je okrepiti s premišljeno izbrano hrano.


Za vsakogar je pomemben krepak imunski sistem, ki nas zaščiti pred prehladi, dihalnimi in prebavnimi okužbami ter drugimi nalezljivimi boleznimi, v nosečnosti pa je to še posebno pomembno, saj bolezen nosečnice škodi tudi otroku, ki rase v njej. Posebnost nosečnosti je, da začasno oslabi imunski sistem odziv telesa, kar to zagotavlja, da telo ne bo zavrnilo zarodka, ki bi ga sicer lahko prepoznalo kot nekaj tujega. To pa pomeni, da se je manj sposobno spopadati z različnimi okužbami in boleznimi. Lahko pa ga podpremo s premišljeno izbrano hrano, predvsem z veliko svežega sadja in zelenjave, ki ima močne antioksidante – vitamine in minerale -, ki krepijo naravno obrambo telesa.

                            Posebnost nosečnosti je,
                da začasno oslabi imunski sistem odziv telesa.

Ne marate?
Kaj pa, če niste ljubiteljica večjih porcij sadja in zelenjave ali če vam je tako slabo, da težko pojeste dovolj velike količine? Za nosečnice, ki sadja in zelenjave ne dobijo dovolj, so na voljo tudi vitamini in minerali v prehranskih dodatkih. O tem se pogovorite s svojim ginekologom že takoj, na prvem pregledu, še bolje pa je, če mu za svoje prehranske navade poveste, v mesecih pred nosečnostjo, ko nosečnost šele načrtujete.

Poleg folne kisline vam bo priporočil še vitaminske dodatke. V nosečnosti izberite v široki ponudbi prehranskih dodatkov tiste, ki so prilagojeni nosečnosti, ker imajo nekoliko drugačno razmerje vitaminov – več vitaminov skupine B in manj vitaminov skupine A.

mandlji_za_splet.jpg
Mandlji so zakon
Vsi oreščki koristijo imunskemu sistemu, prvi izbor v boju za močan imunski sistem pa so mandlji. Izberite rjave mandlje (ne bele, ki imajo že oluščeno kožico), ker rjava kožica vsebuje snovi, ki pomagajo celicam v boju proti virusom in preprečujejo širjenje virusov. Pest mandljev na dan je dovolj. Pomagajo pa tudi pri hitrejšem okrevanju, če vas doleti bolezen.
Mandlji so tudi bogati z vitaminom E in vitamini skupine B, železom, magnezijem, kalijem, bakrom, kalcijem, fosforjem... Koristijo nosečnici in plodu. Krepijo kosti in zobe, podpirajo delovanje možganov in živčnega sistema. Plodu koristijo še z naravno folno kislino, ki preprečuje nastanek nekaterih hudih prirojenih napak in poskrbijo za zdravje srca v otrokovemu kasnejšem življenju v odrasli dobi.

sadje_za_splet_1a.jpg
Sadna in zelenjavna mavrica
Pogosto boste zasledili, da bi v nosečnosti morali uživati veliko tega ali onega sadja ali zelejave, ker vsebuje veliko te ali one snovi. Trditev je verjetno resnična, toda za nosečnico je pomembno, da dobi vse snovi, zato velja, da se je najbolje držati pravila »mavrično, 5 na dan«. Drugo pravilo je, da kupujte le sezonsko sadje in zelenjavo, ekološko pridelano in hranjeno.
To je zelo pomembno, saj se kopičijo raziskave, ki s pesticidi in drugimi škodljivimi snovmi, ki jih zaužije plod prek nosečnice, povezujejo vse več zdravstvenih težav, ki se odražajo pri otrocih. Med drugim motnje pozornosti.

zelenjava_za_splet.jpg

Snovi, ki škodijo zdravju, se običajno koncentrirajo v lupini sadja ali zelejave in bi jih sicer lahko v veliki odstranili z lupljenjem, a s tem odstranimo tudi velik del koristnih snovi v sadežu. Pozimi je bolje jesti domača jabolka in zelje kot šparglje in jagode daljnega izvora.
sardine_za_splet.jpg

Sončni vitamin
Vitamin D - sončni vitamin – potrebujete v nosečnosti in potem, ko dojite. Bistven je za močan imunski sistem. Premalo ga dobimo še posebno v sezonah, ko se veliko zadržujemo v zaprtih prostorih, dnevi pa so kratki. Tudi zato je pomembno, da se jeseni, pozimi in spomladi odpravite na sprehod v naravo vsaj za deset minut do pol ure (bolje pa bi bilo še več), da vas doseže dnevna svetloba oziroma sonce.

jajca_za_splet.jpg
Veliko vitamina D vsebujejo tudi ribe in jajca. Najbolje je uživati morske plave ribe, ki so nizko v prehranski verigi, dvakrat na teden. Sardele so odlična hrana za nosečnico. Koristijo vam tudi jajca. Za ribe in za jajca velja, da morajo biti dobro kuhana ali pečena, saj nosečnica ne sme uživati surovih. Izogibajte se torej sušiju, majonezi, francoski solati... Vitamin D je tudi v žitnih kosmičih. Izberite polnozrnate!

jogurt_za_splet.jpg

Cink v stročnicah n mlečnih izdelkih

Cink je pomemben za plodnost in že od vsega spočetja zdravega otroka, pa tudi za močan imunski sitem. S hrano, ki vsebuje veliko cinka, tudi skrajšamo bolezen in se izognemo morebitnim zapletom. Cink je temeljni gradnik celic, zato je še posebno pomemben v nosečnosti. Veliko ga je v mlečnih izdelkih, na primer, skuti, jogurtu, kefirju in tudi siru ter v stročnicah, pa tudi v oreščkih in polnovrednih žitnih izdelkih. Tudi školjke ga vsebujejo, vendar v nosečnosti niso priporočljiva hrana.

strocnice_za_splet.jpg
 

Teme

Komentiraj

Za pisanje komentarjev morate biti prijavljeni.

Če ste nov uporabnik se lahko registrirate tukaj.
Loading ...
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.