Novice

Dobrodelni pohod 10.000 korakov zate in zame

Na 2. tradicionalnem dobrodelnem pohodu po Ljubljani se je v parku Tivoli zbralo okoli 200 udeležencev.

Vse novice

Aktualno

Čarobni dan v Arboretumu bo 1. oktobra

Zaradi slabe vremenske napovedi je ponovno prestavljen termin letošnjega Čarobnega dne v parku Arboretum.

Vsi dogodki

Strah me je poroda

Piše: Eva Hrovat Kuhar, dipl. psihologinja in družinska terapevtka

Ste noseči? Vas je strah poroda? Vas skrbi, da se tako počutite edino vi? Nikar! Občutite popolnoma enako kot množica drugih nosečnic. Izjeme seveda obstajajo, a so zelo redke. Že leta se ukvarjam z nosečnicami, pa skoraj nisem naletela na bodočo mamico, ki bi ji ob misli na bližajoči se porod ne bilo nekoliko tesno pri srcu.

Strah ima različne vzroke

Strah pred porodom je lahko posledica zelo različnih vzrokov. Nekateri so zavestni in se da z njimi odkrito soočiti in jih premagovati. Drugi pa so podzavestni in ti so bolj »zmuzljivi«, teže dostopni in zaradi tega tudi bolj odporni.
Strah pred porodom navadno prihaja v valovih. Pri tem ima ogromno vlogo višina nosečnosti in s tem tudi napredujoča rast trebuščka. Dokler je trebušček majhen, se ženska kljub temu zelo zaveda nosečnosti in otročka. Prevladujejo burna čustva, porod pa se zdi zaenkrat še zelo daleč. Kasneje, ko trebušček raste in ko se rok poroda bliža, pa hkrati narašča tudi strah pred porodom. Zavedanje, da se porod neizbežno bliža, se vedno bolj kristalizira in včasih ob tem narašča tesnoba, kako bo.
Verjetno vam bo v tolažbo, da navadno potem, ko se porod res začne, strah popolnoma popusti. Nikar pa ne mislite, da bi se bilo potrebno s strahom pred porodom enostavno sprijazniti, saj imate v rokah krasna orožja, da ga omilite. Predvsem se potrudite, da boste o nosečnosti in o porodu zvedele čim več, pa naj bo to z branjem, s pogovori s prijateljicami, ki so že rodile, s strokovnjaki…

Pomen telesne priprave

Telesna kondicija ima pri porodu veliko vlogo. Marsikje je še prisotno mnenje, da se da roditi kar tako, ker pač ženske to že desettisočletja počenjajo. Toda resnica je, da je napor pri porodu velikanski, ampak pripravljeno telo se bistveno lažje sooči z njim. Zaradi tega je nujno, da med nosečnostjo poskrbite za svojo telesno kondicijo. Kako? To je vaša izbira. Veliko lahko naredite zase s sprehodi in z rednim gibanjem na svežem zraku. Dobro pa je, da se poleg tega posvetite tudi telesnim vajam. Vaje naj bodo na vsak način prilagojene nosečnosti. Poskrbeti morate, da vse telo skrbno razgibate in da potem to gibljivost ohranjate. Važno je, da si čim bolj razgibate sklepe, da učvrstite tiste mišične skupine, ki imajo pri nosečnosti pomembno vlogo, in da se naučite sprostiti tiste mišične skupine, ki bi potek poroda zavirale.
V nosečnosti morate čim več narediti tudi za mišice medeničnega dna, saj imajo pomembno nalogo. Med nosečnostjo pomagajo podpirati težo maternice, po porodu pa vam čvrste mišice medeničnega dna preprečujejo nehoteno uhajanje urina.
Vseh teh vaj se lahko naučite iz knjig o pripravi na porod ali pa se priključite kakšni skupini za pripravo na porod. V vsakem primeru boste veliko naredili za svoje telo in posredno za lažji porod, ker vam bo to znanje olajšalo strah. Telesna pripravljenost je zelo pomembna, še večjo vlogo pa ima pri lažjem porodu psihična pripravljenost.

Soočenje s porodno bolečino

Obstajata dve vrsti bolečine ob porodu. Prva je posledica razpiranja porodne poti in krčenja maternice in je neizbežna – naravnega poroda brez bolečine ni. V dobro ji je šteti to, da je med dvema popadkoma ni občutiti, saj popolnoma izgine. Čutite jo je le med popadkom in še to ne ves čas, ampak ob začetku popadka narašča in ob koncu popušča in vam tako nudi zaslužen odmor in počitek. Morate priznati, da je ta plat do vas prijazna – v ilustracijo si lahko nazorno predstavljate, kako peklensko boli, kadar udarite z golenjo ob nogo mize – pa od tega nimate nič razen morda nekaj ne popolnoma socialno sprejemljivih besed in pa grdo modrico za spomin. Če to primerjate s porodno bolečino, je prav gotovo, da ni primerljiva z drugimi, saj je dejansko bolečina, ki daje življenje.
Druga vrsta bolečine pa je ostra in naporna, vendar je s pravilno psihično pripravo lepo obvladljiva. Izhaja iz strahu pred porodom, ki povzroči zakrčenost in togost telesa in s tem tudi togost porodne poti. Togo telo ne more spontano slediti toku poroda.
Paradoks je v tem, da prav strah pred bolečino napravi bolečino neznosno. Napetost in tesnoba predstavljata bližnjico do bolečega poroda – in, seveda, obratno. Jamčim pa vam, da se je prav vsaka bodoča mamica sposobna naučiti, kako to napetost lahko sprosti.

Sproščanje

Zavestno sproščanje ne zajema le sproščanja posameznih mišičnih skupin in vsega telesa, ampak tudi psihično sproščenost. Seveda ta ne pride kar sama od sebe, nekaj energije je potrebno vložiti, ampak vložena energija se podeseterjena vrne.
Prav tako kot je pomembno, da se znate odzvati med popadkom samim, je velikega pomena tudi, da se uspete popolnoma sprostiti tudi med dvema popadkoma, da se lahko novemu posvetite s potrebno energijo. S tem posredno, a opazno zmanjšate bolečino pri naslednjem popadku. Telesu se ni treba boriti z ostanki napetosti še iz prejšnjega popadka, ampak se lahko ustvarjalno sooči z novim. Poleg tega na tak način varčujete z energijo in jo porabite le toliko, kot je tisti hip nujno potrebno, in niti trohice več. Več energije pa pomeni lažje sledenje toku poroda – in spet je posledica manjša bolečina. Nujno pa je seveda tudi pravilno dihanje.

Posvetite se trenutku

Pomembno je, da se posvetite enemu samemu popadku – tistemu, ki je v danem trenutku aktualen. Ne razmišljajte o vseh, ki so že mimo – tisti so minili za vse življenje in se prav gotovo ne bodo vrnili. Hujši ko so bili, večjo srečo ste imeli, da jih ni več. Prav tako ni produktivno razmišljati o popadkih, ki vas še čakajo, in se prepuščati tesnobi. Tesnobnost lahko povzroči zgolj večjo bolečino, močnejšo zakrčenost telesa in posledično večje število popadkov. To pa ni vaš cilj, sem prepričana!

Bolečinski prag

Ena nosečnica ima visok prag bolečine, druga nižjega. Porod se lahko začne, ko je bodoča mamica na višku svojih moči in v dobri kondiciji – v tem primeru bo tudi laže prenašala porodne napore. Lahko pa nosečnico porod prehiti, lahko je trenutno v slabši kondiciji ali pa samo zelo neprespana. V takem primeru bo bolečino zelo težko prenašala.
Bodoče mamice, rada bi vam položila na srce, da porod ni tekmovanje, ampak individualna in intimna izkušnja. Če se vam zazdi, da je nivo bolečine večji, kot ga prenesete, lahko brez občutka slabe vesti zaprosite osebje za sredstvo za lajšanje bolečin. Zanimivo je, da že samo zavedanje možnosti, da dobite sredstvo za lajšanje bolečin, zvišuje prag vzdržljivosti.

Zmanjševanje bolečine

Pri zmanjševanju bolečine je izjemnega pomena tudi vaš odnos do popadkov nasploh. Če jih jemljete zgolj kot bolečino, se vam bodo prav kmalu zdeli neznosni. Če pa si jih osmislite in si ob vsakem popadku predstavljate, kako v telesu delujejo, bo vaša perspektiva mnogo bolj pozitivna. Popadek je v resnici vaš prijatelj, saj vam pomaga, da se bo dojenček čim prej rodil. Močnejši je popadek, bližje je rojstvo vašega otročka, zato se jim prepustite, zaplavajte z njimi in se jim ne upirajte. To nikakor ni le pretveza – preizkusite, prepričali se boste.

Preberite si še

  • Carski rez

    Odgovori na deset najpogostejših skrbi v zvezi s carskim rezom.

  • Porod brez bolečin

    Za lajšanje porodne bolečine je na voljo veliko metod - nefarmakološke (brez zdravil) in farmakološke (z zdravili).

  • Bom lahko dojila?

    Ali boste lahko dojili, ni odvisno od velikosti vaših prsi niti ni od dojilnih izkušenj vaših sorodnic - odvisno je le od vašega znanja. 

Teme

Komentiraj

Za pisanje komentarjev morate biti prijavljeni.

Če ste nov uporabnik se lahko registrirate tukaj.
  • 04.08.10@09:50:10
    Zanima me kako poteka epiduralna in ali jo izvajajo v vseh porodnišnicah

    www.svetoglasov.com
    www.svetoglasov.com
Loading ...
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.