Novice

Božična Pikapolonica z božičnimi pesmimi na CD

Izšla je božična Pikapolonica z božičnimi pesmimi na CD, ki bo otrokom pričarala praznično vzdušje!

Vse novice

Aktualno

Kaj vam pripada, ko vam Ryanair odpove let?

Vam je Ryanair odpovedal let? Preverite, kakšne so vaše pravice in kaj vam svetujejo strokovnjaki Zveze potrošnikov Slovenije.

Letalska družba Ryanair je zaradi stavke osebja odpovedala kar nekaj svojih letov. Potrošnike so morali pisno obvestiti in jim tudi ponuditi možnosti spremembe leta, ki jih določa zakonodaja, med katerimi potrošnik sam izbira.

Nasvet ZPS: Če te izbire ne ponudi, se najprej obrnite na Ryanair in poskušajte skupaj najti rešitev, ki vam najbolj ustreza. Nikakor ne priporočamo, da kar takoj na lastno pest začnete urejati svoj prevoz, saj se lahko zgodi, da do povračila stroškov ne boste upravičeni.

druzina_letalisce.jpg

Vaš let je odpovedan – kaj vam mora ponuditi letalski prevoznik?
Letalska družba Ryanair je morala o odpovedi potrošnike obvestiti pisno in jim ponuditi izbiro med:
- povračilom cene vozovnice skupaj s povratkom na izhodiščno letališče;
- spremembo poti (nadomestni let) na končno destinacijo takoj, ko je to mogoče;
- spremembo poti na končno destinacijo na kasnejši datum, če potrošnik tako.

V prvih dveh primerih mora letalska družba potrošniku zagotoviti tudi ustrezno oskrbo, če mora zaradi odpovedi čakati, kar vključuje hrano, pijačo in po potrebi hotelsko nastanitev (če je let prestavljen na kasnejši datum) ter prevoz med krajem nastanitve in letališčem. Če oskrbe ne zagotovi, lahko za to poskrbi potrošnik sam in zahteva povračilo stroškov, dokler so ti stroški razumni in potrebni.

Kdaj ste upravičeni do odškodnine?
Na ZPS poudarjajo, da potrošniki zaradi odpovedi leta lahko, razen v spodaj navedenih primerih, zahtevajo tudi odškodnino:
- 250 € za lete, ki so krajši od 1.500 km;
- 400 € za lete med 1.500 in 3.500 km;
- 600 € za ostale lete.

Do odškodnine pa potrošniki niso upravičeni, če jih je Ryanair obvestil o odpovedi:
- vsaj 2 tedna pred odhodom;
- vsaj 1 teden pred odhodom in hkrati ponudil drug let z odhodom največ 2 uri pred prvotno predvidenim ter prihodom največ 4 ure po prvotno predvidenem letom;
- manj kot 1 teden pred odhodom, če je ob tem ponudil nadomestni let z odhodom največ 1 uro pred prvotno predvidenim in prihodom največ 2 uri po prvotno predvidenim prihodom v namembni kraj.

»Do odškodnine potrošniki prav tako niso upravičeni, če je odpoved leta posledica izrednih razmer, ki se jim ne bi bilo mogoče izogniti, tudi če bi bili sprejeti vsi ustrezni ukrepi. Stavka ne spada nujno pod take izredne razmere, temveč se to presoja v vsakem konkretnem primeru. Ryanair je sicer v izjavah že sporočil, da zadnjo stavko svojega kabinskega osebja šteje kot izredne razmere in da zato odškodnin ne bo izplačeval. Vendar to ne pomeni, da jih tudi dejansko ni dolžan izplačati – med drugim je britanski nadzorni organ CAA (Civil Aviation Authority) že podal izjavo za javnost, da zadnje Ryanairove stavke ne bo štel kot izredne razmere in da bi morali biti potniki upravičeni do odškodnine,« je pojasnil Matjaž Jakin iz Svetovalne pisarne ZPS in dodal: »Potrošnikom predlagamo, da ob izpolnjenih pogojih (pravočasnost obvestila o odpovedi) podajo zahtevek za plačilo odškodnine. Za ugotovitev višine si lahko pomagajo z interaktivnim orodjem tukaj.

Prvi korak je naslovitev zahtevkov na letalsko družbo Ryanair
Vse zahtevke je treba najprej nasloviti neposredno na Ryanair. Če se ne odzove (razumen rok za odločitev je po smernicah Evropske komisije 2 meseca) ali neutemeljeno zavrne zahtevo, lahko potrošniki vložijo pritožbo pri pristojnem državnem organu tiste države EU, kjer je nastala kršitev, kar je odvisno od tega, kje se nahaja letališče, iz katerega bi morali potovati.

Informacije in pomoč pri sporih s tujimi prevozniki nudita tudi Evropski potrošniški center ter Javna agencija RS za civilno letalstvo.
- http://epc.si/pages/si/pravice-potrosnikov/letalski-prevoz/odpoved-leta.php
- https://www.caa.si/pravice-potnikov.html

Seznam pristojnih nacionalnih nadzornih organov in druge informacije v zvezi s pravicami letalskih potnikov, potrošniki najdejo na spletni strani EU:
https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_sl.htm

Teme

Komentiraj

Za pisanje komentarjev morate biti prijavljeni.

Če ste nov uporabnik se lahko registrirate tukaj.
Loading ...
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.